تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین-حسین زوارزاده: معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد به سمت چابک‌سازی پیش می‌رود لذا هیچ‌گونه استخدامی در دستور کار این سازمان قرار ندارد.

تا اطلاع ثانوی شهرداری مشهد هیچگونه استخدامی ندارد

ابوالفضل انتظاری در این خصوص افزود: در تفریغ بودجه سال گذشته هزینه‌کردهای عمرانی شهرداری مشهد 96.48 درصد بوده است که هزینه‌های پرسنلی نیز از 5 درصد در سال 91 به 3.52 درصد در سال 92 کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری مشهد از 4000 نفر در سال 91 به کمتر از 3000 نفر در سال جاری کاهش یافته است و 300 نفر نیز تا پایان سال جاری بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: کاهش و بازنشسته شدن نیروهای قدیم و کارگری باعث می‌شود ترکیب نیروی انسانی به سمت جوان و تخصصی شدن پیش می‌رود.

انتظاری با اشاره به کاهش 35 درصدی درآمد تغییر کاربری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: متراژ صدور پروانه‌های تجاری نیز 63 درصد کاهش یافته است که این نشان‌دهنده هدایت ساخت و سازها به سمت نیازهای واقعی شهر می‌باشد.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد در مورد ادعای آستان قدس رضوی مبنی بر معافیت از عوارض بیان کرد: طبق استفساریه از اداره کل قوانین مجلس، کلیه معافیت‌‌ها از جمله معافیت آستان قدس از عوارض لغو شده و ما در حال پیگیری دریافت مطالبات عوارضمان از این نهاد هستیم؛ البته عوارض مستاجرهای استان قدس تاکنون دریافت شده است.

انتظاری اظهار کرد: دولت در سال جاری باید 367 میلیارد تومان به شهرداری مشهد پرداخت نماید که تاکنون 45 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است؛ در سال گذشته نیز از مبلغ 270 میلیارد تومان تعهد دولت مبلغ 105 میلیارد تومان یعنی معادل 40 درصد پرداخت شده بود.

وی با اشاره به افزایش زمان هزینه‌کرد بودجه شهرداری تا تیرماه سال بعد توسط شورای اسلامی شهر عنوان کرد: تفریغ بودجه شهرداری مشهد تقدیم شورای اسلامی شهر شده است و همچنین تفریغ بودجه 14 سازمان شهرداری نیز مورد قبول شورای شهر قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.